Česnek

Jídlo jako omlazující a zkrášlující prostředek

Stárnutí je noční můrou každého člověka a žen obzvlášť. Každá žena touží po zázračných kosmetických přípravcích, které osvěží a zkrásní pleť.  A co víc? Touží po tom vypadat zase o pár let mladší. Utrácejí proto nesmyslné peníze za kosmetiku a plastické operace a přitom pro svou pokožku mohou jednoduše a lacině udělat něco z pohodlí domova. Složení jídelníčku totiž může kvalitu a vzhled pleti výrazně ovlivnit.

 

Co tedy jíst, abyste dosáhli krásnějšího a mladšího vzhledu?

Česnek

Česnek

Překvapivě je to česnek. Možná po něm nebudete mít zrovna mentolový dech, ale pomůže vám proti zánětům kůže a v boji proti akné. Jeho antibakteriální účinky se nejlépe projeví po konzumaci jednoho syrového stroužku denně.

Houby šitake jsou bohaté na betaglukan, který posiluje imunitu kožních buněk. Díky tomu je naše kůže chráněná před působením vnějších vlivů a společně s vitamínem D, který je v nich ve velké míře také obsažen, regeneruje kožní buňky. Kyselina kojová podporuje zesvětlení, podílí se také na odstraňování pigmentových skvrn a polysacharidy pleť rozjasňují.

Maliny a ostružiny

Maliny a ostružiny

Pro mladistvý vzhled si dopřejte ostružiny. Obsahují vitamín C, jenž je nezbytný pro tvorbu kolagenu, který udržuje pružnost pleti. Sodík obsažený v těchto plodech potom pleť zvláčňuje a tanin posiluje kožní tkáň.

Maliny jsou krásné díky látkám zvaným antokyany a vy můžete mít krásnou pleť díky malinám. Právě antokyany totiž dokáží zklidnit podrážděnou pokožku a působí také proti zánětům kůže. Rovněž odstraňují zarudnutí.

Tepelně upravená rajčata

Tepelně upravená rajčata

Výrazný podíl na tvorbě kolagenu má také kurkuma. Snadno si ji zařadíte do jídelníčku, protože se hodí k dochucení celé řady pokrmů. Tělo ji pak lépe vstřebává, když ji zkombinujete s černým pepřem.

Dopřejte si alespoň jedno tepelně upravené rajče denně, které bude mít pozitivní vliv na vaši pokožku. Rajčata při své tepelné úpravě totiž uvolňují antioxidant zvaný lykopen, který dokáže ničit volné radikály, jenž by se jinak podílely na poškozování buněk.