Jak vést schůzku, abyste dosáhli vašeho cíle?

Jak vést schůzku, abyste dosáhli vašeho cíle?

Součástí každého obchodu a podnikání jsou schůzky, které probíhají téměř každý den. Aby pro vás setkání nebyla jen ztrátou času, ale naopak byla opravdovým přínosem, ze kterého odejdete jako vítězové. Ukážeme vám pár tipů, jak schůzku vést, abyste dosáhli svého cíle nejen vy, ale i váš společník.

Určete si jasně své cíle

Ještě před samotnou schůzku si dobře ujasněte, co od ní vlastně čekáte. Proč se s klientem či obchodním partnerem setkáváte a věnujete mu svůj čas. Od vašeho cíle se totiž bude odvíjet i celá atmosféra setkání i další směr, kterým se vydáte.

Sjednoťte svá očekávání

Hned na začátek je kromě zdvořilostních frází ideální, když si připomenete, proč se s danou osobou vidíte. Když hned a přímo řeknete, co by mohlo být dle vašeho názoru cílem, uvidíte, zda to má druhá strana stejně. Nemusíte zabíhat do detailů, stačí říct něco jako „Dnes jsem se s vámi sešel*a především kvůli domluvě o uzavření smlouvy,“ nebo „Chtěl*a bych s vámi dnes probrat, jak se naše spolupráce bude dál vyvíjet“.

Přečtěte si také: Jak skloubit rodinu a práci?

Předem se zamyslete nad námitkami

Vždy před schůzkou promyslete i špatný scénář, podle kterého by mohla probíhat. Vypište si argumenty, které by proti vám mohl klient či partner použít a pokuste se je stručně vyvrátit nebo podat druhý pohled. Rozhodně se nenechte zaskočit a raději i s touto variantou počítejte.

Nebuďte nadřízeným, ale leaderem

Na schůzce jsou většinou jasně stanovené role, přes to se nemusíte striktně řídit tím, že jste v podřízené či nadřízené roli. Nesnažte se být někým víc, ale spíše leaderem, který vede druhou osobu po společné cestě až k vašemu vysněnému cíli.

Přečtěte si také: Jak využít konkurenci k našemu prospěchu?

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..