cenotvorba

Cenotvorba

Ceny a jejich výše jsou velmi důležitým, ale náročným bodem, který řeší každý podnikatel. Správná cenotvorba je stěžejní pro vaše podnikání. Na začátku, ale i v průběhu je potřebné nad cenou přemýšlet a přizpůsobovat ji všem faktorům a okolnostem. Nepodceňujte se, ale nechtějte ani zbytečně moc! Jak stanovit správnou cenu?

Existuje mnoho způsobů, jakými podnikatelé cenu svých produktů nebo služeb odvozují. Nejjednodušší způsob je sečíst nutné náklady a vaši marži, ale není tohle málo? Existují totiž další proměnné, na které musíte myslet! Půjdeme teď společně krok po kroku cestou, která vás dovede až k vaší finální částce.

Spočítejte cenu produktu

Nejzákladnější pravidlo cenotvorby je, že by vám výsledná cena měla pokrýt náklady, které se na daný produkt nebo službu vztahují. Nezapomeňte do nákladů připočíst výdaje na práci, energie, ale i propagaci.

Přečtěte si také: Podcasty o podnikání.

Kolik toho prodáte?

Cíl prodeje se samozřejmě odvíjí od jakési exkluzivity produkty. Pokud vyrábíte drahé kožené kabelky, je jasné, že se jedná o jedinečný ručně vyrobený produkt, kterého je omezený počet kusů. Na druhé straně chcete prodávat třeba tužky, kterých chcete naopak prodat co nejvíce, do každé domácnosti. I od tohoto se úměrně odvíjí cena.

Cenotvorba jde ruku v ruce s selským rozumem

Používejte svou vlastní hlavu a podle ní se řiďte. Opravdu by lidé zaplatili za jednu obyčejnou tužku sto korun? To asi ne, proto ji ani takto drahou neprodáte. Přemýšlejte nad tím, za jakou cenu jste ochotní daný produkt koupit vy, jaká je konkurence na trhu a podobně.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..