Jak vypadala česká e-commerce v roce 2016?
I letos vydala společnost Shoptet ve spolupráci se srovnávačem Zbozi.cz infografiku zobrazující stav české e-commerce.
Potřeba využívat internetové obchody neustále roste. V roce 2016 padla hranice 100 miliard, přitom loni Češi utratili v e-shopech 81 miliard. Přitom je český obrat e-commerce pouze kapkou v moři, neboť celosvětová útrata na internetu byla přes 1,9 bilionu amerických dolarů.
V Česku si stále myslíme, že jsme e-shopová velmoc a že se u nás další neuživí. Přitom je opak pravdou. „E-shopy tvoří pouhých 9 % z celkového obratu maloobchodu, mají tedy stále obrovský potenciál růstu, což je vidět i v porovnání s rokem 2015,“ komentuje výsledky roku 2016 Miroslav Uďan, CEO ve společnosti Shoptet.
Česká republika se může pyšnit opravdu velmi hustou sítí internetových obchodů. Nyní jich funguje zhruba 38 500 to je o pětistovku více než v roce 2015. „Počet uživatelů, kteří mají přístup na internet z mobilních telefonů, poměrně výrazně narůstá a je dobré přizpůsobit tomuto trendu i samotné e-shopy. Jinak hrozí, že odradíte potencionálního zákazníka od nákupu.“, komentuje Miroslav Uďan.
Jak je vidět na infografice, vzrostla také důvěra v nakupování on-line. Celá čtvrtina nakupujících totiž nemá z objednávání zboží přes internet žádné obavy. V roce 2015 přitom bylo „nebojácných“ zákazníků jen necelých 17 %. Lidem taky méně vadí fakt, že si nemohou zboží předem osahat (40 % oproti 44,4 %) a také se méně bojí zneužití platebních údajů (10 % oproti 12 %).
Přejeme úspěšný rok 2017. Taky jste zvědaví, jak a jestli se změní počet e-shopů s nástupem elektronické evidence tržeb?