Valentýna

Na prvního máje se utrácelo mnohem méně než na Valentýna

Svátky zamilovaných jsou u nás opravdu hodně žhavé téma. Česká republika vykazuje na Valentýna mnohem větší zisky, než je tomu například na Vánoce, protože muži kupují svým ženám drahé květiny a zahrnují je láskou, i když se jedná pouze o americký zvyk, který u nás dostál jakési míře popularity. Ovšem je nutné poznamenat, že řada lidí tento americký svátek nijak neslaví a čeká si pouze na zamilovaný první máj, kdy se budou moct políbit pod třešní a říct si krásná zamilovaná slova. Ovšem na tržbách v různých obchodech se to pěkně projeví. Zamilovaní totiž mnohem více utrácí na Valentýna, než na prvního máje, i když je první máj přece jenom český svátek všech zamilovaných. Asi v sobě nenese žádné čokolády a nutnost květin, ale pouze jen políbení pod třešní, aby žena neuschnula. To nejspíše ke štěstí během tohoto svátku stačí.

Na Valentýna se kupují dárky, na prvního máje se stávají z mužů absolutní romantici

Tržby jsou podle projektu České spořitelny mnohem nižší na prvního máje, protože řada zamilovaných párů raději volí krásnou romantickou procházku rozkvetlými sady, kde se mohou partneři políbit pod každou rozkvetlou třešní. První máj tedy v sobě nenese tu potřebu nosit ženě květiny nebo například čokolády, které jsou pouze symbolem jakéhosi amerického svátku. Za klasické romantické dárky na Valentýna, mezi které se řadí například parfém, květiny, čokolády nebo drobní plyšoví medvídci, letos byli Češi ochotni utratit přes jeden a půl milionu korun. Prvního máje si však nejsou zvyklí kupovat nic. Pár mužů přece jen chtělo maximálně nahradit polibek pod třešní, a tak raději koupili květinu. Celkové tržby během tohoto dne však činily pouze osm set jedna tisíc korun, a to už je opravdu velký rozdíl. Zatímco se na Valentýna nebojí muži hrábnout do kapsy, na prvního máje raději šetří, tedy utrácí maximálně do dvou set padesáti korun. Na Valentýna však utrácí minimálně sedm set.