Přímý kontakt na pracovištích

Přímý kontakt nebo práce online?

Dnešní doba je plná nejrůznějších moderních vymožeností od chytrých telefonů až po ty nejlepší počítače. Vývoj nových a nových přístrojů, systémů a lepší techniky nelze zastavit. Pracoviště mnohých firem se proto mění na bázi toho, jak se doba posouvá kupředu. A vyvíjí se tak i způsob komunikace mezi jednotlivými spolupracovníky.

Pryč jsou časy, kdy jste hromadně usedali do zasedačky a psali fixem po papírové tabuli. Pryč je doba společných pracovních obědů, kde jste nad kávičkou s kolegou řešili vývoj určitého projektu. Dnes otevřete počítač a spojíte se i s vaším nadřízeným, který je zrovna na opačné straně světa.

Všechny ty věci, co vás v práci obklopují, už umí tolik věcí, že skoro nic není nemožné. Stále vás ještě plně nenahradí, ale už vám celkově ulehčí práci – třeba i s takovým vhodným oblékáním. Pokud díky technologiím pracujete i z domu a pozdě do večera, vašemu blízkému kolegovi na skypu už nejspíš nebude vadit vaše vytahané tričko s akční postavičkou od Marvelu.

Devadesát procent českých zaměstnanců by však upřednostňovalo osobní kontakt před všudypřítomnou digitalizací. Díky ní se prý cítí méně propojeni s lidmi v reálném světě. A to i díky menšímu počtu pracovních porad a setkání v práci. Raději by tedy byli, kdyby si všechno říkali z očí do očí a ne pouze pomocí e-mailové korespondence.

Absence osobního kontaktu však není jedinou překážkou. Více než polovina dotázaných nedokáže s technickým vývojem držet krok a potřebovala by další školení. Umět počítač zapnout, spustit si Outlook a zase počítač vypnout už není žádným uměním. A ví to i zaměstnanci, kteří nemají přehled o novinkách ze světa IT a nedovedou se tak samo vzdělávat. Firmy však na tuto skutečnost příliš nepamatují.

Nejzajímavějším výsledkem průzkumu Workmonitor je to, že z 34 zemí se Češi vůči technologiím projevili jako nejskeptičtější národ ze všech. 62% Čechů si myslí, že společnost přichází o svou lidskost a jen 39% si myslí, že technologie by mohly přispět k větší humanizaci.