zaměstnání, které podporuje pohyb

Pracujete v zaměstnání, které podporuje pohyb?

Mít dneska práci, to je zkrátka nutnost. V dnešním světě bychom si bez peněz asi jenom velice stěží poradili. Mít práci je obecně štěstí, ale mít práci, v níž jenom sedíte, je ztělesněné zlo. Sedavá práce výrazně zhoršuje naše zdraví a tělesnou kondici, přesto je to asi nejčastější práce, kterou v naší zemi vykonáváme. Kolik podniků se s tím snaží něco dělat?

V poslední době se stalo velice populární pracovat z domova. Home office je typ práce, jak dneska pracuje opravdu každý druhý Čech. Tento způsob práce podporují i zaměstnavatelé, protože je pak práce efektivnější. Jenže ať už pracujeme z domu, ať už v kanceláři, pořád většinou sedíme a s fyzickou kondicí to jde od devíti k pěti.

Není se čemu divit, když se obecně stáváme lenivější, naše svaly jsou ochabnuté a hlavně se nám svaly obecně zkracují. Bohužel tím, jak pracujeme v sedu, nedokážeme pořádně správně provést ani nějaký jednoduchý protahovací nebo posilovací cvik.

Co s tím zaměstnavatelé dělají?

Bohužel nic. Je až smutné, jak je zaměstnavatelům doslova ukradené, jaké je zdraví jejich zaměstnanců. Pouze třetina firem se s tímto problémem ztotožňuje a hledá nějaké řešení, aby se jakýmkoliv způsobem podpořila fyzická kondice zaměstnanců. Pokud se jedná například o call centrum, tak zaměstnanci nesedí v klasických židlích, ale na skákacích balonech. Je to nejen díky uvolněnosti, ale hlavně díky tomu, že se neustále hýbou, nezakrňují.

Proč je nutné dbát na pohyb v zaměstnání?

Už jsme to zmiňovali, teď si to pojďme rozebrat. Když pracujeme v sedu, většinou se nehýbeme, zhoršuje se nám tedy fyzická kondice, jak už bylo zmíněno. Je nutné zmínit ale to, co nám konkrétně zakrňuje, s jakými částmi těla máme pak problémy.

Nejvíce trpí hlavně bederní, kyčelní a hlavně stehenní svaly, dále také přitahovače svalů a ramenní klouby. Se stehny mají problém hlavně ženy, zatímco s rameny hlavně pánové.