podnikání díky Billu Gatesovi

Pochopte lekce o podnikání díky Billu Gatesovi

Podnikání je velmi častá cesta, na kterou se v poslední době dává velká řada z nás. Je to asi proto, že každý vidí za podnikáním jakousi časovou i finanční svobodu, ale častokrát tomu tak opravdu není. Podnikatelé musí pečlivě vynakládat se svým časem, protože právě čas je to jediné, čeho mají nedostatek. Mít svůj vlastní podnik – to chce velkou míru zodpovědnosti a vynalézavosti, protože podnik, pokud je stále stejný, není tak prosperující a jeho fungování není tak efektivní, jak by se dalo předpokládat. Se společností však musí růst také i sám podnikatel, protože bez jeho osobního růstu se ani podnik nemůže dočkat toho, že poroste k výšinám.

Mnoho začínajících podnikatelů se pouští především do čtení nejrůznějších knih, protože právě ty jsou častokrát velmi dobrým vodítkem k tomu, abychom podnikali úspěšně. Lidé, kteří daná vydání napsali, jsou většinou už úspěšní lidé, jejichž konto je nacpané k prasknutí. Ve svých knihách ukazují různá úskalí, do nichž se dříve nebo později sám podnikatel dostane, a také ukazují tipy, rady, triky a další řešení, díky kterým se ze šlamastiky můžete dostat. Pakliže se vám však nechce ztrácet čas čtením, naučte se pouze těchto pár základních lekcí, které doporučuje nejbohatší člověk světa – Bill Gates.

1. Bez ohledu na to, kolik peněz máte, nikdy si nemůžete koupit více času

Tuto větu jednou řekl právě tento uznávaný muž. On sám moc dobře ví, že pokud nebude starostlivě nakládat se svým časem, nikdy by nebyl tam, kde je dnes. Čas je totiž opravdu jen omezený a je nutné si ho dobře rozprostřít. Vstávat brzy je tedy pravidlem číslo jedna!

2. Učte se z nespokojenosti svých klientů

Firma nikdy nebude lepší, pokud se nebude učit z chyb, kterých se dopustila. Je nutné poznamenat, že pakliže se firma opravdu nepoučuje ze svých chyb, dostává se do stále stejného stavu, z něhož není cesty ven. Klienti se k vám nebudou vracet, protože nebudou mít chuť se s vámi spojovat, protože určitě byste se dopustili chyby, co předtím, a to rozhodně nechce nikdo znovu riskovat. Proto to zkuste trochu jinak – poučte se z vašich chyb, uvědomte si, proč byli klienti nespokojení, a následně je přilákejte zpět jen díky tomu, že jste se z chyb už poučili.