managerka extéria market

„Když se chce člověk dostat na vyšší pozici, musí začít od nuly,“ říká country managerka z EXTÉRIA MARKET.

Country managerka Ing. Beata Anna Filipí je v EXTÉRIA MARKET nepostradatelnou složkou. Řídí tým obchodních manažerů, školí je a stává se jim také oporou. V čem ji přijde práce s BOZP jedinečná? A jak motivuje svůj tým? To vše se dozvíte v tomto rozhovoru.

Extéria Market je unikátní franšízový koncept, který obchoduje s BOZP a PO. Značka zajišťuje firmám komplexní outsourcing v oblasti BOZP, která je ze zákona povinná pro všechny firmy a OSVČ.

Jak jste se k EXTÉRIA MARKET dostala a na jakou pozici jste původně nastoupila?

Já jsem se k EXTÉRII dostala díky inzerci na Jobs.cz, protože jsem zrovna odcházela z práce v korporátu. Tam jsem pracovala 7 let, z toho jsem byla poslední 4 roky v Polsku. Tím, že jsem už předtím dělala v korporátu na pozici country managerka, chtěla jsem jít podobným směrem a inzerát z EXTÉRIE mě zaujal nejvíce. Měla jsem pocit, že zkušenosti mám už velké, protože jsem ve své bývalé práci pomohla firmu rozjet, zdvojnásobila jim příjmy a podobně. EXTÉRIA tehdy hledala obchodního ředitele, takže jsem se ozvala v pátek a hned v pondělí si mě pan ředitel pozval na pohovor.

Celý náš pohovor směřoval k Polsku a vedení konceptu tam, byla jsem tedy následně přijata na pozici country manager Polska. Původně jsem se v Česku měla vše naučit a poté to aplikovat v Polsku. Měla jsem už i sestavený plán, jak se budeme dál v Polsku rozvíjet. Ovšem v té době ze své pozice odcházela na mateřskou naše výkonná ředitelka, a tak se rozhodlo, že se zaměřím na Česko, a až se vše stabilizuje, přejdu do Polska. Takto to prozatím zůstalo.

Chcete tedy ještě vůbec jít do Polska? Nezvykla jste si tady už natolik, že by vám to chybělo?

Víte, byla jsem tady přijatá s tím, že půjdu do Polska. Jsem Polka, ale těch posledních intenzivních let v Polsku mě velmi vyčerpalo. Pořád jsem byla na cestách, měsíčně jsem projela 6 tisíc kilometrů. Bylo to velmi vyčerpávající na psychiku i pro rodinu.

Jestli bych šla do Polska? To je otázka, byla by to opět velká výzva a takové výzvy ráda přijímám.

Jaké jsou podle Vás hlavní výhody EXTÉRIA MARKET? V čem je tento koncept tak jedinečný?

Co mě zaujalo na EXTÉRII, je určitě ten jedinečný produkt ve formě ročních balíčků BOZP a PO, který prodává.

Víme, že bezpečnost práce každý nerad dělá, berou to jako nutné zlo, nicméně je to dané zákonem. A v jakékoliv době, ať už je to doba na vrcholu, nebo když stát prochází krizí, je to stále věc, která se prodává. Stát ji vyžaduje a kontroluje stále. To je stejné jako například povinné ručení. Ale s tím, že dnes je trh pojištěním tak nasycený, že je konkurence obrovská. V tom je další velký potenciál, který vidím v bezpečnosti práce – konkurence tady sice je, neříkám, že jsme jediní na trhu, ale nenabízí BOZP a PO jako produkt tak jako my. Hodně majitelů firem oceňuje na našem balíčku to, že je zastoupíme u kontrol OIP, KHS, HZS, a že působíme po celé ČR v rámci franšíz EXTÉRIA MARKET. Nově také v síti v rámci ČR a SR PARTNER EXTÉRIA.

A co bych vypíchla jako další výhodu je, že jako jediní dokážeme bezpečnost práce provozovat jako franšízu. Franšízy dnes najdete v prodeji jídla, oblečení, drogerie, ale v té bezpečnosti práce a požární ochraně ne. My franšízantům konceptu EXTÉRIA MARKET poskytneme technické zázemí, oni se starají o získávání a udržení svých klientů v regionu s týmem obchodníků. Cílíme na menší a střední firmy, kde povědomí o BOZP a PO není, a proto se náš produkt velmi dobře prodává. Pomáháme klientům zvládnout jejich zákonné povinnosti za zlomek ceny. Díky tomu se můžou věnovat svému byznysu.

Jak obecně pracujete s týmem obchodních manažerů? Jak je motivujete?

Máme nový systém vzdělávání obchodníků s online aplikací a tím udržujeme jejich výkon v terénu.

Dále motivujeme týmy různými soutěžemi o auto, wellness pobyty. Motivací jsou právě týdenní a měsíční soutěže. Ale je to také neustála komunikace a vyhodnocování.

Můžu říct i za sebe, že jsem neustále v terénu a prodávám. Baví mě to a neznám lepší profesi, než je obchodník EXTÉRIA. Týdně píši a motivuji tým tím, že jim do společné konverzace píšu: „Já už mám splněno, co vy?“ Taková ta soutěživost je velmi důležitá. Zdravá soutěživost je výborná a bez ní pak obchoďáci nemají tu tendenci a motivaci k prodeji. Každý obchodník by měl být soutěživý.

Takže to, že jste sama byla v terénu vám pomohlo?

Určitě, to vyžadujeme i u majitelů franšíz EXTÉRIA MARKET. Když se chce člověk dostat na vyšší pozici, musí začít od nuly, jinak to nedokáže pochopit. Za mě, když mám mít pod sebou obchodníky, řídit je a motivovat k výsledku, musím jít sama příkladem. Toto se nedá dělat od stolu.

Nemám problém jet sama, ale i s nimi do terénu a pomoci jim k výsledkům jako trenér. Udělat s nimi koučink, ať vidí, že lze prodávat náš produkt. Chce to jen víru v produkt a nebát se. Je důležité, aby se obchodník chtěl posouvat a vzdělávat. I já na sobě neustále pracuji a dále se vzdělávám. Ostatní pak přijde samo.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..