jarní únava práce

Jak se zbavit jarní únavy?

Jistě se každý z nás setkal se situací, kdy je naprosto vyčerpaný, trpí výkyvy nálad. Kritické období zvané jarní únava je pouze dočasné a dá se při dodržení pár jednoduchých rad snadno překonat. Nadopujte se vitamíny. Při jarní únavě je důležité mít dostatečný přísun vitamínů, především A, C a B a to hlavně z čerstvého ovoce. Důležité jsou především zinek, selen, koenzym Q 10 a lecitin. Nervový systém pomáhá uklidnit také Echinacea a výtažek z ní.  Především dodržujte dostatečný pitný režim, nezapomeňte na spánek, odpočinek i aktivní pohyb. Samozřejmostí je také zdravá a vyvážená strava.

Zatočte s únavou detoxikací organismu

Detoxikaci organismu bychom jednou za čas měli absolvovat všichni bez ohledu na to, zda trpíme jarní únavou či nikoliv. Vybrat si můžete z celé řady očistných kůr, které vašemu organismu uleví. Nejjednodušším způsobem je ovocný či zeleninový půst, kdy se jídelníček skládá jeden den v týdnu jen z ovoce a zeleniny. Játrům a střevům ulevíte pitím ostropestřce mariánského, jež působí na tyto orgány blahodárně.

Vydejte se do sauny

Horká sauna pomůže rovněž z těla vyplavit nepotřebné a škodlivé látky. Pobyt v sauně přizpůsobte svému aktuálnímu zdravotnímu stavu. Její návštěvě se vyhněte pokud máte chřipku, onemocnění ledvin, epilepsii, zánět žil nebo jste nachlazená či těhotná.

Bojujte s únavou sportem

Díky pravidelnému a aktivnímu sportování se z těla odplaví jedovaté toxiny, zbavíte se stresu a navíc vaše tělo produkuje endorfiny a vy se budete cítit spokojeně. Postupně se naučte i otužovat. Neznamená to, že na sebe pustíte proud studené vody, ale postupně. Pokud trpíte jarní únavou až příliš dlouho, je lepší vše konzultovat s lékařem, který může odhalit nemoci štítné žlázy či deprese a pomoci vám.