poškozené zboží

Co dělat, když vám přepravce poškodí zboží zakoupené online?

Objednávání na internetu je dneska naprosto běžná věc. Je to pro lidi mnohem přijatelnější možnost, než aby například stály dlouhé fronty v obchodech, když už chtějí být z práce doma. Právě proto jsou upřednostňovány hlavně online obchody s potravinami, ale lidé samozřejmě velice často kupují na internetu i oblečení nebo elektroniku. Často se objednává i nábytek, který si nechávají dovést přímo domů, jelikož nemají k dispozici třeba své vlastní auto.

Nicméně mnohdy se stane, že vám kurýr doveze zboží zničené. Při převzetí byste si to měli správně zkontrolovat, ale mnohdy nestíháte nebo si na první pohled ničeho nevšimnete. Někdy je však zásilka tak poškozená, že vám to bije ihned do očí. Řada lidí však neví, co vlastně v takové chvíli dělat. Proto vám právě přinášíme následující tipy, jak vlastně takové situace řešit.

Škodu reklamujte o prodejce, nikoliv u přepravce

Řada lidí dělá chybu v tom, že chtějí vrátit zboží přepravci, ale mnoho společností má přepravce naprosto jinou firmu, než je ta, z níž jste si objednali. Reklamujte proto zboží přímo u prodejce, od něhož máte zboží. Právě prodávající totiž odpovídá za stav zakoupeného zboží až do samotného okamžiku, kdy si ho převezmete vy, jakožto kupující.

Jestliže objednáváte zboží u nějakého online prodejce, pak ti se v té chvíli dostávají do nelehké situace, protože vy máte právo na náhradu škody, ovšem také je tu právo přepravní smlouvy, kdy po vydání zásilky je zásilka automaticky převedena na kupujícího.

Jak je tomu tedy u online obchodů?

Jestli kupujete zboží z online obchodu, který nemá kamennou prodejnu, měli byste v tomto případě informovat jak prodejce, tak i přepravní společnost, protože se mohlo stát, že škoda na zboží vznikla během přepravy. Samozřejmě s tím nečekejte ani do dalšího dne – dejte vědět oběma stranám co nejdříve.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..