chození naboso

Je chození naboso zdravé? A na jakém povrchu?

Mnoho lidí miluje chození naboso. Jedná se pro mnohé o velmi pohodlné chození, kdy je noha zkrátka absolutně volná a kdy vnímá naprosto všechno, na co narazí. Říká se, že pomocí právě chodidel vnímáme konečně zcela všechno, co nám život přináší. Většinou chodíme naboso po trávníku na zahradě, kde si však dáváme pozor na velké množství včel, které nám chození naboso značně znepříjemňují. Mnohdy chodíme naboso po pláži, protože se právě o písku říká, že je jedním z nejlepších a nejúčinnějších léků na tvrdá chodidla a na tvrdé paty. V mnohých případech se ale taky setkáváme s řadou spekulací, které zrovna nefandí takovému chození naboso. Říkají, že to vůbec není tak zdravé, jak se říká. Co je tedy fakt a co je mýtus?

Chození naboso je lék, ale pozor na některé případy

Mnozí doktoři souhlasí s tím, co udává zdravý životní styl – a sice že chození naboso je naprosto skvělé. Je však nutné podotknout, že není zdravé v některých případech. Mezi takové případy se jeví například situace, kdy se vám zachce běhat naboso po mořských plážích. I když je tento způsob chození velmi oblíbený právě na takovém prostranství, zrovna v této chvíli se chodit na boso nemá. Můžeme si totiž přivodit zánět šlach, po kterém rozhodně netoužíme. Mimo jiné nám hrozí i výron kotníku nebo kolene. Písek, ať se to nezdá, nám sice může pomoct se ztvrdlou kůží, ovšem obecně vzato je písek velmi obtížný povrch pro naše chodidla.

Samozřejmě chodit naboso po písku je zdravé, ovšem ne při běhu a už vůbec ne v mokrém písku, protože právě v mokré podobě je písek pro nás velmi obtížný. Nejzdravější však je, pokud chodíte naboso po nerovném povrchu. Procvičujete totiž tak svaly nožní klenby a to předchází vzniku ploché nohy. Mimo jiné nerovný povrch taky posiluje lýtka a celou žilně svalovou pumpu. Je to tedy vynikající prevence proti křečovým žilám.