zábavní průmysl online

Zábavní průmysl online – před pěti lety a teď

Ještě před pěti lety jsme si mysleli, že zábavní průmyslu na internetu bude naše budoucnost. Teď je to však zcela jinak, online svět si prochází krizí a registrují to hlavně ti, kteří si pomocí internetu vydělávají. Co se změnilo? Co se stalo během „pouhých“ pěti let? Tento svět se přece nemohl jen tak změnit! Podivuhodné je, že se online svět octl v krizi nikoliv během posledních několika let, ale stalo se to během jedné jediné noci.

Největší krizi zažívá hlavně Youtube, protože právě Youtube přišel o velice nutného sponzora, který odstoupil z důvodu šíření rasistického, sexuálního a dalšího nevhodného obsahu. Aby Youtube získal své sponzory opět zpět, musel se rozhodnout smazat velkou spoustu videí, díky čemuž přišli hlavně youtubeři o více jak polovinu svých měsíčních příjmů. Zvláštní je, že touto krizí však prochází hlavně Youtube. Ostatní online sféry zábavního průmyslu se zatím drží – dokonce velice dobře.

Před pěti lety se o online zábavním průmyslu ještě ani nevědělo. Nikdo si ani nemohl představit, jak velký byznys to jednou bude. Až se najednou ukázal světu Spotify, který chtěl z ničeho nic konkurovat Youtube a který jen tak bezstarostně vstoupil na americký trh. A od té doby začaly přicházet zásadní změny.

Celebrity jako nejvlivnější lidé?

Díky tomu, že existuje nejen Spotify, ale také samozřejmě Stream či Netflix, se najednou mohli stát světové celebrity ještě světovějšími. Najednou se díky účtům v různých odvětvích zábavního průmyslu online začaly ukazovat z trochu jiného pohledu, začaly nabízet svým fanouškům více z jejich života, což fanoušci ocenili. Díky tomu se tak staly právě celebrity (nikoliv politici, učitelé nebo vynálezci) nejvlivnějšími lidmi. A jejich konta se začala ještě více ztučňovat.

Příjem ze streamování roste!

Nejvíce se dá zpeněžit oblíbené streamování, kdy za uplynulý rok vyskočil jenom příjem z této činnosti ze 177 milionu dolarů až o dvojnásobek, tedy k neuvěřitelným 387 milionům dolarů. Mezi dnes nejlépe vydělávající celebrity, které bohatnou díky stremování, patří rozhodně Adam Sandler, kterého znáte z oblíbených amerických komedií, jako je například Zkus mě rozesmát nebo 50x a stále poprvé.