Jak se Slevomat vyvíjel a jak byl nakonec prodán
Kdo by dneska neznal internetový slevový portál Slevomat.cz, který je denně navštěvovaný miliony lidmi. Právě tento projekt vznikl pod pravýma, českýma ručičkama, ale nyní přišel čas ho prodat dále. Jak se tento skvělý internetový, slevový portál vyvíjel k tomu, že se nakonec prodal za více jak miliardu a půl?
Mnoho Čechů si myslí, že velkou společnost lze vybudovat až třeba za patnáct, dvacet let. Jenže to není pravda. Přesně o tom se přesvědčil Tomáš Čupr, který už před sedmi lety založil právě Slevomat. Už od první chvilky se stal Slevomat unikátním českým projektem, který nemá u nás obdoby. Stal se navíc důkazem, že lze založit společnost, která se bude už během několika málo let dát prodat za víc jak miliardu. Na hodnotné společnosti se nemusí čekat několik let, stačí, když se o ně budete naplno starat a denně je posouvat na jinou, vyšší úroveň.
Nápad v hlavě utkvěl už v roce 2009
Tenkrát bylo Tomášovi 27 let, kdy se rozhodl založit slevový portál, který bude nést velice chytlavé jméno, tedy Slevomat. Ani netušil, že se během let, kdy bude tento slevový portál na světě, stane Slevomat slovem, které bude označovat nejen jeho, ale naprosto všechny slevové portály, které existují. Češi si zkrátka chytlavá slova velice rádi registrují do hlavy a ještě radši je často používají (mnohdy i tam, kde se to nehodí).
Nicméně po založení Slevomatu v roce 2010 se všechno rozjelo tak, jak má. O tři roky později se tento internetový portál dostal do zahraničí, kdy začal nabízet i zahraniční zájezdy – hlavně do Maďarska, dále také do Pobaltí či na Slovensko.
Proč přišlo svolení ke koupi?
O sedm let později od založení, tedy v tomto roce, se mohl Slevomat pyšnit nejen miliony lidmi, kteří ho za den navštívili, ale hlavně taky novými vlastníky. Vedle zakladatele Tomáše Čupra se totiž octly i investiční fondy. Právě ty navrhly, že by se klidně mohl Slevomat už prodat, že už má hodnotu, po které toužili. Rozhodli se tedy po uvážení tento obrovský český projekt prodat do zahraničí, konkrétně britské společnosti Secret Escapes. Pro všechny se jednalo o výhodný kup, který prý obě strany posune dál.
Slevomat se tedy letos prodal za 1,6 miliardy korun.