eshop

Kdy se nedá vrátit zboží přes e-shop?

Nakupování přes internet se řadí k těm nejoblíbenějším formám nakupování, protože se tak vyhneme neustálým frontám v obchodě, které samozřejmě nekončí. Navíc tak šetříme náš čas. Mnohdy ani nemáme dostatek času, abychom se podívali do oblíbeného butiku, co je tam nového, a už vůbec nemáme z důvodu třeba dlouhé pracovní doby čas na to, abychom si věci neustále zkoušeli. Přece jenom se po práci těšíme domů, kde si stejně ještě uvaříme oběd a snažíme se stihnout alespoň horkou vanu, která bude to nejlepší, co nás ten den vlastně potká.

Není se tedy čemu divit, když se objednávání přes internet stalo tak populární. Přes internet se v dnešní době objednává už opravdu všechno – ať už to je oblečení, elektronika nebo dokonce i potraviny. Zejména potraviny se staly opravdu oblíbené, protože mnoho lidí nemá čas zajít na nákup, proto si objedná na druhý den přesně s takovými potravinami, které bude potřebovat, a naplánuje si čas příjezdu tehdy, kdy už určitě bude z práce doma. Je to tedy jednoduší a šetří to čas, jak již bylo zmíněno. V něčem je však také nevýhoda takového nakupování přes internet, a sice tehdy, kdy chceme vrátit objednané zboží. Na většinu zboží se samozřejmě vztahuje záruka, ale častokrát se nám stane, že bohužel zboží vrátit nelze. Kdy tomu tak je a proč zboží vrátit nejde?

Kdy tedy nemůžeme zboží vrátit?

Zboží nelze vrátit v případě, že se jedná třeba o oblíbený dovoz potravin. Jakožto zboží podléhající rychlé zkáze se potraviny vracet nemůžou, stejně jako například květiny. Odstoupit od smlouvy nemůžeme ani tehdy, kdy je dodávka zboží upravena na míru nebo nelze to také u hygienických potřeb, které jsou v zataveném obalu, a byl už poškozen rozbalením. Vrátit není možné ani CD nebo DVD s hudbou, a to z důvodu autorských práv, pokud je porušen původní obal. Vracet samozřejmě nemůžeme ani časopisy, které už byly přečteny.