mcdonald's

McDonald’s a co vás tato franšíza může naučit

Dneska se dá podnikat opravdu ve všem. Pro každého je brána podnikání otevřená, jenom to chce mít nápady a chce to vědět, jak s nápady naložit. Pokud se vám nechce podnikat od úplného začátku, tedy pokud nechcete zakládat značku a rvát ji skrze spáry konkurence, začněte podnikat pomocí franchisingu – otevřete si svou vlastní franšízovou pobočku jiné, už notoricky známé společnosti. Stačí jenom podepsat licenční smlouvy a můžete podnikat například s McDonald’s.

Rychlé občerstvení McDonald’s je dneska asi to nejrozšířenější rychlé občerstvení vůbec. Jedná se o franšízovou síť rychlého občerstvení, která má svou stálou škálu zákazníků, která se neustále navyšuje. McDonald’s je skutečně skvělou možností, jak se dostat do světa podnikání, ale rozhodně to není nic lehkého.

Je třeba znát mnoho věcí, než si svou vlastní pobočku otevřete. Málokdo by to řekl, ale McDonald’s nás může hromadu věcí naučit.

Co nás může McDonald’s naučit?

I když se jedná o rychlé občerstvení, které ne každý má zrovna v lásce, jedná se stejně o jeden z nejúspěšnějších obchodních modelů světa, který je vlastně postaven na osmi fasádách. Co nás McDonald’s i přes svou širokou škálu odpůrců může naučit, tak je to rozhodně úspěch.

Vše začalo v roce 1955

V roce 1955 nikdo netušil, že se zrodí naprosto obrovská síť řetězců s rychlým občerstvením. Tento vzor se dneska stal předlohou mnoha podnikatelů, na podobné bázi podnikají dnes statisíce podnikatelů.

Celý úspěch podniku však tkví hlavně v zachování konzistence, dále je nutné mít značku dobře propagovanou, což McDonald’s má vychytané na jedničku. Dneska má rozjetou velkou propagační strategii, která je až úsměvná, přesto trefná.

McDonald’s se však proslavil taky tím, jak uměl riskovat. Nikdy tu nebyly pevné jistoty, ani pevné zásady, vše bylo čistě v rukou náhody a osudu – naštěstí to dopadlo tak, jak to dopadlo.