co v práci nikdy nedělejte

Co byste v nové práci nikdy neměli dělat?

Najít si nové zaměstnání v dnešní době je v naprostém pořádku. Přece jenom bychom byli hlupáci, kdybychom nezměnili práci, když nás ta stávající nenaplňuje, nebaví, nepřináší nám žádné jiné uspokojení. Pokud jste tedy v nedávné době změnili práci a konečně pracujete v zaměstnání, které vás baví, hlavně si to ničím, prosím vás, nepokazte. Pojďme si zmínit pár věcí, které byste v nové práci raději nikdy neměli říkat.

• nikdy se s nikým nesrovnávejte

Nikdy byste se rozhodně neměli srovnávat s ostatními zaměstnanci. Nikdy se nad ně nepovyšujte – možná jste v minulém zaměstnání byli lídři nějaké skupiny, ale v novém jste jenom začátečník, který to chce dotáhnout k povýšení. Neříkejte, že něco umíte lépe, že to znáte, protože tak jste to měli i v minulé práci. To nikoho nezajímá. Jste v nové práci, máte nové pracovníky, musíte se naučit novým věcem a novým pracovním postupům. Přijměte tedy pomoc, i když si myslíte, že ji nepotřebujete.

• nikdy nehovořte o vašem platu

Nejdůležitější v nové práci je to, abyste nikdy neříkali, na jaké částce jste se s šéfem domluvili. Váš plat může být ostatním naprosto ukradený. Šéf si vás může cenit díky zkušenostem z minulého zaměstnání, může vám dát víc než těm, kteří jsou v práci už deset let. Nikdy se tedy o platu nezmiňujte, stejně jako se nezmiňujte o tom, na čem jste se s šéfem dohodli (třeba se jedná o plány do budoucna). Diskrétnost nikdy není na škodu.

• nezapojujte se do konverzace, která není pro vás

Často dělají noví pracovníci to, že se chtějí rychle připlést do konverzací těch stávajících zaměstnanců. Nedělejte to. Pokud by vás kolegové chtěli přizvat do rozhovoru, udělají to. Pokud je budou zajímat vaše názory, zeptají se. Nikdy se jim zkrátka nevnucujte do rozhovorů, ať už vás to láká jakkoliv moc. Jen si tak zbytečně uděláte nepřátele.

Napsat komentář