JA Czech

Znáte projekt JA Czech?

Mnoho studentů se dává hned po střední škole na cestu podnikání. Je to obdivuhodné, ale pro někoho to může být naprosto nezodpovědné, když se někdo bez vysokoškolského vzdělání vrhne do tohoto světa. Jenže dnes už to není o vysokoškolském vzdělání, dnes už je to hlavně o schopnostech. Vědomosti a zkušenosti přijdou sami, člověk musí být jenom schopný a hlavně odhodlaný.

Svět podnikání je dneska otevřen naprosto každému. Lidé se do světa podnikání pouštějí hlavně proto, že chtějí dělat to, co je ve skutečnosti baví. Většinou to je práce v gastronomickém průmyslu, ale také se hrnou do textilní profese či do kovoobrábění.

Pokud se ptáte, proč se hrnou do světa podnikání studenti, tak jsou možná dobře naladěni ze střední školy. Řada středních škol je totiž součástí projektu JA Czech, což je projekt, který umožňuje mladým podnikat. Pakliže jste se s tímto projektem doposud nesetkali, přinášíme vám informace o tomto skvělém projektu, který motivuje mladé lidi a který jim ukazuje, že podnikání není nic, co by nezvládli.

Co je to JA Czech?

JA Czech je vlastně projekt, který vznikl díky Tomáši Baťovi. Jedná se o projekt, který umožňuje mladým lidem, konkrétně studentům ve třetím ročníku střední školy, podnikat na jeden studentský rok. Během tohoto roku se studenti naučí řídit svou vlastní firmu, naučí se, co je to mít zaměstnance, jak se dělají pohovory, jak se vede jednotlivé oddělení, co se v jednotlivých odděleních dělá. Je to hlavně o tom, aby si studenti uvědomili, co vlastně obnáší mít svůj vlastní podnik.

Většinou je tento projekt pro ekonomicky zaměřené školy nebo pro gymply. Studenti se pak se svými firmami a se svými výrobky prezentují na pražském veletrhu, kde se soutěží o první místo. To totiž jezdí reprezentovat Českou republiku do celoevropského finále.

Co to studentům dá?

Pro studenty je to naprosto fantastická zkušenost. Mohou si opravdu vyzkoušet, jak podnik funguje. Není to jenom o povinném (nebo mnohdy i mimoškolním) předmětu ve škole, ale je to hlavně zábava a touha posouvat podnik dále. Pokud na konci školního roku nikdo nebude mít zájem o tuto společnost, nebude ji chtít ve svých osmnácti letech vést, pak samozřejmě ukončí svou činnost jak se sluší a patří.