pracovní schůzky

Připravte se na schůzky a vytěžte z nich co nejvíce!

Schůzky jsou důležitou součástí každého podnikání, a proto je podstatné naučit se v nich správně chodit. Právě na schůzkách vznikají důležité obchody a smlouvy, připravte se na ně a uvidíte, že vám to přinese ovoce. Ukážeme vám několik tipů, jak dosáhnout na schůzce jistého úspěchu.

Jaký je účel schůzky?

Ještě před samotnou schůzku si dobře ujasněte, co od ní vlastně čekáte. Proč se s klientem či obchodním partnerem setkáváte a věnujete mu svůj čas. Od vašeho cíle se totiž odvíjí i celá atmosféra setkání a další směr, kterým se vydáte.

Přečtěte si také: Usnadněte si cestu za svými sny!

A jsou naše cíle stejné?

Hned na začátek je kromě zdvořilostních frází ideální, když si připomenete, proč se s danou osobou vidíte. Když hned a přímo řeknete, co by mohlo být dle vašeho názoru cílem, uvidíte, zda to má druhá strana stejně. Nezabíhejte do detailů, stačí něco jako „Dnes jsem se s vámi sešel*a především kvůli domluvě o uzavření smlouvy,“ nebo „Chtěl*a bych s vámi dnes probrat, jak se naše spolupráce bude dál vyvíjet“.

Vytvořte si správné argumenty

Vždy před schůzkou promyslete i špatný scénář, podle kterého by mohla probíhat. Vypište si argumenty, které by proti vám mohl klient či partner použít a pokuste se je stručně vyvrátit nebo podat druhý pohled. Rozhodně se nenechte zaskočit a raději i s touto variantou počítejte.

Přečtěte si také: Je vhodná doba na start podnikání?

Vy vedete schůzku!

Na schůzce jsou většinou jasně stanovené role, přes to se neřiďte striktně tím, že jste v podřízené či nadřízené roli. Nesnažte se být někým víc, ale spíše leaderem, který vede druhou osobu po společné cestě až k vašemu vysněnému cíli.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..